Søk i denne bloggen

tirsdag 17. desember 2013

HJEMMELAGD ADVENTSKRANS

Så tenner vi et lys i kveld......

I år ble jeg innspirert til og lage en bakt krans til advendt.
Det begynte med at jeg og ei venninne var på opplysningskontoret for Brød og Korn,
der hadde damen laget et fint hjerte brød som hun hadde lys i.
Så har vi kokeboken til Lise Finckenhagen (som jeg har så lyst på, men garantert IKKE får til jul! )
Forside bilde på den boken er så kult! :)
Da prøvde jeg meg på en blanding på de to.
Dette ble mitt resultat! :)

 En vanlig hvetedeig....
 Kjevles ut til et rektangel....
Del det i to, 
ene delen smørte jeg blåbær syltetøy på,
det andre smørte jeg bringebærsyltetøy på.
 Brettet de sammen og  la de oppå hverandre, 
snurret de rund og laget en runding.
penslet med egg og strødde perlesuller på. 
Stek.



Avkjøles.
Ta et glass og trykk ut deig så det blir plass til lys.... 
Pynt med det  du ønsker.

LYKKE TIL! 

Cecilie

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar