Søk i denne bloggen

søndag 10. november 2013

OREOKAKE


Det var en periode "alle" skulle lage/spise oreo kake...
Av en eller annen grunn så var jeg i mot den kaken .. ;) 
ikke spørr hvorfor... men sånn var det.
Til fødselsdagen min tengte jeg at jeg skulle overaske jentene mine på jobb med kake..
Da fikk jeg for meg at jeg ville lage oreokake, OMG den var god!!! 

Så he komme oppskriften;

Oreokake;

Bunn: 
 300 gr oreokjeks
100 gr smør

Ostekrem: 
200 gr philadelphia
2,5 dl melis
3 dl fløte

0,5 pk knust oreokjeks i grove biter

Sjokolademousse:
1 pk sjokolademousse fra butikken
3 dl melk

Pynt:
0,5 pk oreokjeks
Mørk kokesjokolade

Bunn: Kjør kjeksene i hurtighakken til smuler, smelt smøret og bland det sammen
Trykk bunnen sammen i en kakering.

Ostekrem: Pisk fløten og sett tilside. bland sammen philadelphia og melis og kjør det glatt.
Bland de to sammen. Hell over bunnen, men hold litt tilbake til toppen. 

Ha på en halv pakke med grovhakkede oreokjeks.

Sjokolademousse: bland pulveret med melken og pisk opp. Hell over ostekremen.

Ta det siste av ostekremen over sjokoladekremen . Pynt med halv pakke oreokjeks og smeltet sjokolade.

ENJOY!!!!!!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar