Søk i denne bloggen

fredag 6. september 2013

17 MAI 2013

HIPP HIPP HURRA!!!!


Banankake og "Going Nuts"
 BANANKAKE; Dette er en super enkel, Denne bruker jeg som base for mange av kakene mine!
100 gr smør
100 gr sukker
piskes 10 min fort i kjøkkenmaskin
1 dl egg
litt og litt i gangen
100gr hvetemel
1ts bakepulver
Røres inn i deigen.

Så smak; To overmodne bananer, 1 ts kanel

160 grader i 20/30 min

GOING NUTS!

Disse er kjempegode! Og veldig mektige....
Fant oppskriften i et svensk bakeblad.

KLADDEKAKE
75 gr smør
150 gr sukker
20 gr kakao
5 gr vaniljesukker
1 egg
60 gr hvetemel

sett ovnen på 175 grader.
smelt smøret , til det blir svakt brunt. 
hell i sukkeret, kakao og vanilje.
tillsett egget, rør godt.
rør inn hvetemelet. 
hell det i en liten  langpanne eller i ei brødform. 
stekes i 18-20 min.

PEANØTTCRISP

300 gr melkesjokolade
1 ss smør
375 gr peanøttsmør
3,5 dl rice krispies

smelt sjokoladen med smøret.
rør inn peanøttsmøret
rør inn rice krispies
stryyk det utover kladdkaken og sett kjølig til det stivner
deles i biter

Pavlova som er 17 Mai pyntet! 

Sjokolade sjokk! 
Sjokkolade sjokk rett i grusen!!!!!
 SJOKOLADE SJOKK
En forferdelig god kake som jeg også fant i bakebladet.
Men da jeg skulle ut av bilen vår og inn til gjestene vi skulle på besøk til, 
gikk den på hode ned i grusen!!!! Klumsa meg! 

Uansett.... den var god for jeg laga en mini en også! ;)



Denne har ingen navn stakkar!

Stakkarn her er lagd med mandelbunn, pasjon og fersken mousse.
pyntet med marengsstaver , mango og jordbær.
Sara og Frida ønsker alle kjente god 17 Mai! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar