Søk i denne bloggen

søndag 22. september 2013

GOD GAMMELDAGS GRØNNSAKSSUPPE!

Dette er den ultimate høst suppen!
Dette ble dagens middag, med ny bakt Røbetbrød!
Alle grønnsakene jeg brukte i dag ble kjøpt lokalt av en bonde i Nes komune! 
 Oppskriften;
1  kålhode- i stimmler
1  kålrot-i terninger
10 gulerøtter- i skiver
10 poteter- i terninger
1 stor purre- i ringer- i biter
( 5 kjøttpølser)
Vann opp til de dekker grønnsakene
Kok i en times tid.
Suppen er super god uten pølser , men barna må ha pølse i....
Server med brød/flattbrød



2 kommentarer:

  1. Så bra! Denne skal jeg lage idag! :)

    SvarSlett
  2. Denne var enkel (noe jeg liker) og ser deilig ut. Datteren min vil ha Grønnsakssuppe til middag og denne frister mest av alle oppskrifter jeg har tittet på ;-) Lager denne i kveld, så den er klar til oppvarming i morgen :-D

    SvarSlett