Søk i denne bloggen

søndag 22. september 2013

RØDBETBRØD! -KALDHEVET

Kanon kul farge da! :)

Sjekk dette da! :)
 Det var først på Torsdag jeg fant ut jeg likte rødbeter alikavell! ;) 
Det øverste er naturelt
og det nederste er med timian og havsalt

 Oppskriften;

50 gr gjær 
5 dl vann (kaldt hvis du skal kaldheve det, lunket hvis du skal bake med en gang)
3 dl sammalthvete fin
2 dl sammalt hvete grov
7 dl hvete mel
2 ts salt 
2 ss olje
1- 2 rødbeter fint revet ( bruk engangshansker! )


Ta alle ingredienser i en kjøkkenmaskin og elt sammen til en glatt deig.
Jeg laget med kaldt vann, så jeg tok deigen med en gang og delte den i to, trillet ut til to brød.
Det ene ble naturelt, og det andre strødde jeg havsalt på og timian. 
Det naturelle er jo fint til frokost og det med urter er jo knall til suppen vi skal ha til middag i dag! :)
Sett brødet i kjøleskapet til neste dag med plast over.
Neste morgen ta det ut med en  gang du våkner.
La stå på kjøkkenbenken i to timer,
Sett ovnen på 220 grader og stek i 35-40 min.

ENJOY!!!!
Ble en tanke for mørkt..... men veldig godt og saftig!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar