Søk i denne bloggen

søndag 22. september 2013

TROPISK AROMA

Tropisk Aroma, det er jo så godt, og så "glemt"
Jeg børstet støv av oppskriften min og serverte dette på jobben på fredagen!

Det er forskjellige måter og lage den på, noen har to mørke og en lys bunn, jeg lærte den måten.
Men så kom jeg over en marmoret oppskrift, den er jo så mye penere og se på! :)
 Tropisk Aroma

150 gr smør 
150 gr sukker
2 dl egg
200 gr hvetemel
1 stor ts kanel
1 stor ts  kardemomme 
1 ts muskattnøtt malt
(2 ss kakao rørt ut i vann) ---- sett til side
 1 ts bakepulver
1 dl melk


Pisk smør og sukker hvitt
tilsett ett og ett egg i gangen
Rør alt det tørre sammen
Tilsett det tørre i egg/sukker/smørblandingen
Så melken.
Ta av ca halvparten av deigen i en annen bolle
Rør inn kakaoblandingen i den ene halvparten av deigen!

Ta en smurt kakeform og hell på den mørke røren, hell over den lyse...
ta en slikkepott og lag litt sikksakk mønster....


Stek i ovnen på 175 grader i 45 min
Avkjøl
Del bunnen i to.
Dynkes med kaffe 
Sjokolade krem
Kakebunn
Kaffe
Smør opp  med sjokolade krem


SJOKOLADEKREM;

150 gr smør
150 gr melis
ti minutter fort i kjøkkenmaskin
4 ss kakao rørt ut i litt kaffe

Haes i smørkremen.

ENJOY!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar